Professionele groei vormt de kern van een succesvolle en bevredigende loopbaan. In een steeds veranderende arbeidsmarkt is het streven naar continue ontwikkeling en vooruitgang van cruciaal belang. Professionele groei omvat niet alleen het vergaren van nieuwe vaardigheden en kennis, maar ook het verkennen van nieuwe kansen, het aannemen van uitdagingen en het aanscherpen van bestaande competenties. Het is een dynamisch proces waarbij individuen streven naar zelfverbetering en het versterken van hun positie binnen hun vakgebied. Door bewust te investeren in professionele groei, kunnen we niet alleen onze carrièrevooruitzichten verbeteren, maar ook een diepere voldoening en betekenis in ons werk vinden. Laten we samen de reis van professionele groei aangaan, waarin we streven naar voortdurende verbetering, innovatie en het verwezenlijken van onze professionele doelen.
Wil jij een duurzame verankering in jouw leertraject?
Heb je nood aan persoonlijke aandacht i.f.v. jouw professionele doelen?
Aanbod:
We bieden coaching aan i.f.v. individuele leerprocessen en/of supervisie i.f.v. een individuele leervraag, life of online.
Kostprijs:
€60 per uur, het eerste (afstemmings)gesprek van 30’ wordt jou gratis aangeboden.
gedrag voorleven en afgestemd aanleren
We horen het in de media: de cognitieve resultaten in het onderwijs moeten omhoog. Tegelijkertijd spiegelen kinderen en jongeren de sociaal–emotionele problemen waarmee onze multiculturele en complexe samenleving kampt. Het onderwijs schreeuwt om hulp en ondersteuning bij de uitdaging om dit signaalgedrag beter te begrijpen, te reguleren.
Het kan anders… met meer impact, met meer voldoening.
Daarom bieden we dit traject aan na 10 jaar exploreren en bijsturen in de praktijk, door en dankzij alle kinderen en begeleiders waarmee we al mochten samenwerken.
In dit traject stimuleren we het samengaan van persoonlijke en professionele groei.
Zo ontdek ook jij hoe je op een doorleefde, authentieke en afgestemde manier
sociaal-emotionele groei kan begeleiden.
VOOR WIE?
We richten ons met dit traject vooral op het begeleiden van de sociaal-emotionele ontwikkeling in het (buitengewoon) basisonderwijs.
We denken daarbij aan:
Werk je niet in het onderwijs en ben je psychotherapeut voor kinderen, een kindercoach, een begeleider in een voorziening, een therapeut in een revalidatiecentrum, …? Aarzel niet om ons te contacteren want ook voor jou kan dit traject heel inspirerend zijn.
NA DIT TRAJECT HEB JIJ:
STRATEGIE EN OPBOUW
Na deze module heb je zicht op de binnen- en buitenkantbenadering die zelfbeeldversterkend werkt en waarbij we doorstroming in (na)denken, voelen en handelen nastreven.
Je hebt jouw sensitieve en responsieve grondhouding om gedrag voor te leven en aan te leren, verdiept. Daarnaast ken je de kapstokken, de begeleidingsinterventies, waarmee je nieuw gedrag kan aanleren.
‘Afgestemd opvoeden en onderwijzen’ krijgt draagkracht vanuit een veilig pedagogisch en didactisch basisklimaat.
Na deze module zal je dit kunnen koppelen aan het afstemmen vanuit de interactiedriehoek, het hanteren van het tolerantievenster en het verhogen van veerkracht.
Op het einde van deze module ben je gegroeid in jouw kwalitatieve interactie en verrijkt met verschillende soorten vragen om kinderen tot eigen antwoorden te brengen. Je kan ook bij je team of in jouw organisatie, via de kracht van het vragen stellen, een ruimere beeldvorming opbouwen in functie van een gedragen reactiebeleid.
Je hebt ontdekt dat opmerken veel meer omvat dan datgene dat we denken en hebt geleerd hoe dit te trainen bij kinderen.
Om leerinhouden op te nemen, te verwerken en weer te geven in wisselende en complexe contexten is waarneming dé basis om betekenis te geven aan die inhouden. Na deze module begrijp je beter hoe perceptie en perspectieven over de werkelijkheid onze waarneming kleuren. Je hebt ontdekt dat in elk gedrag nog steeds een kwaliteit zit die we leren opmerken en niet onderdrukken.
Je kan waarnemen en gewaarwording verduidelijken vanuit externe en interne zintuigen die ons gedrag sturen. Na deze module ben je jou nog bewuster van jouw emoties, gevoelens en behoeften en die van het kind.
Je begrijpt het verschil tussen lichamelijke gewaarwordingen (emoties, energieën) die het gedrag leiden en de gevoelens en gedachten die gedragspatronen doen ontstaan of bevestigen. Er wordt taal gegeven aan emoties, gevoelens en behoeften en je hebt voldoende inspiratie om deze waardevolle inhoud met kinderen te oefenen. In deze module is er een aanzet om betekenis te geven aan de rollen en de beleving van de sociale wereld.
Door in te zetten op sterke persoonskenmerken, motivatie en wilskracht werken we in deze module aan autonomie, verbinding vanuit zichzelf, met de ander en de grotere context.
We werken competentiegericht.
Het congruente samenspel tussen emotieregulering, sociale regulering én cognitieve regulering is je duidelijk geworden en je hebt een unieke kijk op talentgericht steunen, sturen, stimuleren.
Hierdoor heb je geleerd om nog beter na te denken over oplossingen vanuit de behoeften achter het gedrag, herstelgericht werken in functie van de relatie en dilemmagericht werken in functie van het behouden van de veerkracht.
Je kan patronen doorbreken door nieuw gedrag aan te leren en je kiest en handelt i.f.v. het effect dat je wil bereiken. Je hebt inspiratie hoe je, samen met kinderen, aan hun zelfcontrole kan werken.
Je begrijpt het gedrag bij de keuze van een rol in de sociale wereld en je hebt zicht op een afgestemde taal en activiteiten om dit doelgericht aan kinderen aan te leren.
Aan de start van jouw traject bepalen we samen jouw behoeften en gewenste resultaten.
Ook tijdens het traject checken we dit regelmatig zodat je duidelijk weet waar je staat en welke stappen je nog kan zetten om jouw doelen te bereiken.
De begeleiding wordt verzorgd door Sofie Rogge en Mieke Hagenaars.
Sofie Rogge:
Mieke Hagenaars:
We starten in september 2024 en eindigen het traject in juni 2025.
Wie als individu inschrijft voor 12 juli 2024 krijgt een mooie korting van €150.
Omdat we jou ten volle willen ondersteunen bij de implementatie van het gedachtegoed in jouw organisatie, stimuleren we dat je het traject samen met een collega volgt.
De 2de deelnemer van eenzelfde organisatie betaalt €1500 i.p.v. €1850.
De 3de deelnemer van eenzelfde organisatie mag GRATIS deelnemen.
Schrijven jullie met 2 of 3 deelnemers in voor 12 juli 2024, dan krijgen jullie er nog een korting van €350 bovenop.
Jullie betalen dan €3000 (voor 2 of 3 deelnemers), met gratis één praktijkboek en 5 coachingsessies per organisatie.
Heb je vragen over de opleidingskosten? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Ook een betalingsspreiding behoort tot de opties.
De prijs van het traject is inclusief hand-outs, kleurenprint van de gebruikte kaders, koffie/thee/ water met versnaperingen en exclusief lunch.
Kasteel Hallehof
Kasteeldreef 55
2980 Zoersel
Sofie Rogge +32475 222 616
Mieke Hagenaars +32486 98 62 75
We ronden de inschrijvingen voor dit traject definitief af op donderdag 6 september 2024.